Het Edubook Specialisatie online marketing vormt een verdieping op het gebied van e-marketing voor hogerejaarsstudenten.

In het Edubook ligt een sterke nadruk op tactische of ‘how to’-facetten, waardoor het een praktische inslag heeft: studenten leren hoe ze zelf aan de slag kunnen met onderwerpen als zoekmachineoptimalisatie en content marketing. In tegenstelling tot de meeste boeken over e-marketing waarin de nadruk op de theorie ligt, is dit Edubook over e-marketing dus gericht het op het zelf (kunnen) doen.

Online marketing is sec bedoeld als kennismaking tot de toegepaste kant van het vakgebied. Voor verdieping verwijzen wij naar de Specialisatie Online marketing (zie aldaar).

Dit Edubook wordt gebruikt door Fontys Eindhoven, waar het ook is ontwikkeld. Naast een Nederlandstalige versie is ook een Engelstalige beschikbaar.

Het docentendashboard

Docenten krijgen bij het Edubook een zogenaamd dashboard, waarop zij de vorderingen van hun studenten kunnen monitoren. Zo kunnen zij onder andere zien of hun studenten hun opgaven hebben ingevuld en hoe lang zij daarover hebben gedaan. Verder toont het dashboard docenten met welke opgaven de studenten de meeste moeite hebben, zodat de docenten daar in de les nog wat extra aandacht aan kunnen besteden. Het dashboard biedt docenten de gelegenheid om zowel de hele klas als individuele studenten te volgen.

Het docentendashboard voor het Edumundo platform voor hoger onderwijs.
Inleiding marketing Edubook op een tablet
Top