WAAROM EDUBOOK ONLINE MARKETING

UP-TO-DATE

Bij een grote verandering in de markt of rondom het vakgebied, passen de auteurs het Edubook ogenblikkelijk aan. Dit zorgt ervoor dat het leermiddel actuele informatie bevat en niet veroudert.

MODULAIRE OPZET

In het Edubook Online Marketing kan elke module afzonderlijk worden doorlopen. Dit maakt het mogelijk het lesmateriaal in meerdere jaren te behandelen. De opzet bestaat uit korte teksten, met keuze tot verdieping. Theorieën, processen en begrippen worden op verschillende manieren uitgelegd.

INTERACTIE

Het Edubook Online marketing bevat naast tekst ook videomateriaal, artikelen, links naar belangrijke websites en opdrachten. Tot slot eindigt iedere module met formatieve toetsing door middel van meerkeuzevragen en een case.

Het Edubook Online Marketing kan worden ingezet bij elke commerciële opleiding waar marketing een onderdeel van het lesprogramma is.

Het Edubook kan in het eerste jaar worden ingezet als kennismaking met online marketing. Doordat de gebruiker zelf de keuze heeft om te verdiepen is deze uitgave tevens geschikt voor de hogere leerjaren.

Het Edubook Online Marketing behandelt op een zeer toegankelijke manier de basisprincipes van een onlinemarketingaanpak. Door praktisch aan de slag te gaan binnen een digitale leeromgeving komen de belangrijke online marketing onderdelen aan bod op een manier die aansluit bij de beroepspraktijk en de belevingswereld van de online marketeer.

Opbouw

Het Edubook is opgebouwd uit twaalf modules waarin telkens één onderdeel van online marketing naar voren komt. Ondersteund met theorie, voorbeelden, verwijzingen naar websites, video’s en diverse tools die gebruikt worden binnen de beroepspraktijk. Elke module sluit af met een formatieve toets. Daarnaast bevat elke module interactieve opdrachten die ingezet kunnen worden in fysieke bijeenkomsten met een docent.

Het Edubook Online Marketing bevat de basisprincipes, aangevuld met specialisatie op de belangrijkste gebieden. Via diverse modules leert de gebruiker hoe een marketeer effectief om kan gaan met zoekmachinemarketing en is er aandacht voor het ontwikkelen van een socialmediastrategie. Tevens komen het opzetten van een e-mailcampagne en het in kaart brengen van de klantreis aan bod. Uiteraard ontbreken ook de belangrijkste online marketingmiddelen zoals affiliate marketing, websiteusability, conversieoptimalisatie, display advertising en mobile marketing niet.

Ontwikkelingen in het vakgebied

Online marketing biedt marketeers nieuwe perspectieven om in contact te komen met (potentiele) opdrachtgevers. Het geeft marketeers de kans tot het gebruiken van een persoonlijke aanpak en het opbouwen van een relatie. Dit resulteert veelal in meer relevantie voor de consument en meer conversie voor het bedrijf: een win-winsituatie.

De ontwikkelingen binnen online marketing gaan snel en worden steeds belangrijker binnen het domein van marketing en sales. De mogelijkheden breiden zich sterk uit. De wetgeving verandert en de concurrent zit niet stil. Kansen en bedreigingen, maar vooral uitdagingen zijn binnen dit vakgebied aan de orde van de dag.

Ook zoekgedrag van de consument verandert continu. Niet alleen het zoekgedrag verandert, maar ook de manier van zoeken. Denk aan andere apparaten en bijvoorbeeld de opmars van spraakgestuurd zoeken. Dit alles heeft zonder meer invloed op zoekmachineoptimalisatie. Daarnaast wordt personalisatie steeds belangrijker. Dit creëert grote uitdagingen voor e-commerce, e-mailmarketing, zoekmachineadverteren en displayadverteren. Een grote toename van direct klantcontact maakt socialmediamarketing zeer kansrijk. Het belang van rapportages en ROI is de afgelopen tijd aanzienlijk gestegen. Datagebruik en data-analyses zijn onderwerpen waar het bedrijfsleven volop mee bezig is.

Kortom, het onlinemarketinglandschap verkeert in een turbelente staat en is hevig in beweging. Naast alle basisprincipes komen al deze onderdelen uitgebreid aanbod in de nieuwe versie van het Edubook Online marketing.

Inleiding marketing Edubook op een tablet
Top