In het Edubook Marktonderzoek vinden CE-studenten alles wat zij moeten weten voor het uitvoeren van een marktonderzoek.

Zowel de theorie als de praktijk komen uitputtend aan bod. Daarbij is er aandacht voor zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek. Het Edubook is zo opgezet dat het in meerdere jaren kan worden ingezet. Eerstejaarsstudenten vinden er een gedegen inleiding in het marktonderzoek; laterejaarsstudenten een uitgebreide verdieping. Uiteraard bevat het Edubook tal van verduidelijkende video’s – bijvoorbeeld over het werken met SPSS – en oefenopgaven.

Dit Edubook is ontwikkeld in samenwerking met Fontys Eindhoven, waar het ook wordt gebruikt door de eerste- en tweedejaarsstudenten van de opleiding commerciële economie. Verder worden delen van dit Edubook ingezet door hogeschool Windesheim (Zwolle).

Het docentendashboard

Docenten krijgen bij het Edubook een zogenaamd dashboard, waarop zij de vorderingen van hun studenten kunnen monitoren. Zo kunnen zij onder andere zien of hun studenten hun opgaven hebben ingevuld en hoe lang zij daarover hebben gedaan. Verder toont het dashboard docenten met welke opgaven de studenten de meeste moeite hebben, zodat de docenten daar in de les nog wat extra aandacht aan kunnen besteden. Het dashboard biedt docenten de gelegenheid om zowel de hele klas als individuele studenten te volgen.

Het docentendashboard voor het Edumundo platform voor hoger onderwijs.
Marktonderzoek Edubook op een tablet
Top