Het Edubook Sales- en accountmanagement bevat de gangbare theorie voor het tweedejaarsvak Sales- en accountmanagement. In dit Edubook wordt zowel de strategische als de tactische kant van de verkoopdiscipline belicht. Daarnaast is er veel aandacht voor de cijfermatige kant van sales- en accountmanagement, zodat studenten ook leren om managementbeslissingen met harde data te onderbouwen.

Sales is een belangrijk onderdeel van bijvoorbeeld de CE-opleidingen. Het Edubook bevat veel extra opdrachten, casuïstiek en er is ook lesmateriaal voor docenten. Dit Edubook wordt onder andere gebruikt op Hogeschool Zuyd, de Hogeschool Utrecht en op de Hogeschool van Amsterdam en is perfect te combineren met het schrijven van een salesplan of praktische verkoopgerelateerde opdrachten buiten de deur.

Beknopte inhoud

  • Accountmanagement
  • Omgevingsanalyse
  • Strategie
  • CRM
  • Accountability
  • Salesprognoses
  • Sales leadership
  • Motivatie
  • Net promotor scores

Het docentendashboard

Docenten krijgen bij het Edubook een zogenaamd dashboard, waarop zij de vorderingen van hun studenten kunnen monitoren. Zo kunnen zij onder andere zien of hun studenten hun opgaven hebben ingevuld en hoe lang zij daarover hebben gedaan. Verder toont het dashboard docenten met welke opgaven de studenten de meeste moeite hebben, zodat de docenten daar in de les nog wat extra aandacht aan kunnen besteden. Het dashboard biedt docenten de gelegenheid om zowel de hele klas als individuele studenten te volgen.

Het docentendashboard voor het Edumundo platform voor hoger onderwijs.
Inleiding Sales Edubook op een tablet
Top