Het Edubook Branding & Positionering focust zich op alle relevante facetten van het merkbeleid. Dit Edubook is ontwikkeld voor economische hbo-studenten en leert hen te begrijpen wat branding & positionering betekent in een marketing- of marketingcommunicatiecontext.

Daarbij zijn de auteurs de traditionele modellen niet uit het oog verloren, terwijl ze de nieuwste inzichten uit het vakgebied in de stof hebben meegenomen. Hierdoor sluit het Edubook goed aan bij het bestaande curriculum.

Het Edubook Branding & positionering wordt gebruikt aan de Haagse Hogeschool en aan Avans Hogeschool.

Een digitaal merkprofiel

In het Edubook werken studenten aan het opstellen van een (digitaal) merkprofiel. Dit is een zeer uitgebreide doorlopende opgave waarin zij de geleerde theorie direct kunnen toepassen. Op die manier leren zij al doende hoe je een product brandt en positioneert. Studenten vullen het profiel in in het Edubook zelf; het complete profiel kunnen zij desgewenst exporteren en aan hun docenten voorleggen.

Branding merkprofiel werkdocument

Het docentendashboard

Docenten krijgen bij het Edubook een zogenaamd dashboard, waarop zij de vorderingen van hun studenten kunnen monitoren. Zo kunnen zij onder andere zien of hun studenten hun opgaven hebben ingevuld en hoe lang zij daarover hebben gedaan. Verder toont het dashboard docenten met welke opgaven de studenten de meeste moeite hebben, zodat de docenten daar in de les nog wat extra aandacht aan kunnen besteden. Het dashboard biedt docenten de gelegenheid om zowel de hele klas als individuele studenten te volgen.

Het docentendashboard voor het Edumundo platform voor hoger onderwijs.
Strategische marketing Edubook op een tablet
Top