In de marketingsimulatie 'My Marketing Experience' vormen deelnemende teams de verantwoordelijke marketingafdeling van een spijkerbroekenmerk.

Het spel wordt aangeboden in meerdere rondes, waarin de deelnemers strategische en tactische beslissingen moeten nemen. De inhoud van die beslissingen is gebaseerd op met de auteur vastgestelde inhoudelijke onderwerpen, de zogenaamde 7 P's.

Opbouw van de simulatie

Elke ronde bestaat uit het maken van een reeks standaard beslissingen, maar eveneens wordt er per ronde ook gefocust op 1 van de 7 P's specifiek. Bovendien moeten de deelnemers constant alert zijn en reageren op veranderende marktomstandigheden, nieuwsberichten en invloeden van de concurrent. Het rekenmodel achter deze simulatie is zeer ingenieus: beslissingen van de deelnemende teams worden tegen elkaar uitgespeeld. Er is dus geen vast correct pad en je speelt niet tegen een computer, maar echt tegen andere mensen.

Resultaten

Wanneer de simulatie afgelopen is, zal de deelnemer een automatisch gegenereerd marketingplan krijgen, gebaseerd op alle strategische beslissingen genomen in alle voorgaande rondes. Dit marketingplan kan door de docent of trainer worden beoordeeld. Bovendien ontvangen de studenten een digitaal tekstdocument dat alle toepasbare theorie op de simulatie beschrijft. MyMarketingExperience is ontwikkeld in samenwerking met een grote educatieve uitgeverij en Mairead Brady (co-auteur van Kotler's befaamde Marketing Management boeken).

Top