Nieuwe CE-opleidingsprofiel

Nieuwe CE-opleidingsprofiel
Gepubliceerd op 22 maart 2018

Het is weer tijd voor het vernieuwen van de boekenlijst en misschien bent u tegelijkertijd ook bezig met het herzien van uw cursus of curriculum om te voldoen aan het vernieuwde CE-opleidingsprofiel. Edumundo is al jarenlang de partner van veel CE-opleidingen in Nederland op het gebied van digitale lesmaterialen.

Om u op weg te helpen geven we u als eerste een overzicht van onze Edubooks en Businessgames die passen binnen de Nederlandse CE-opleidingen, het nieuwe CE-opleidingsprofiel en het blended learning & flippin-the-classroomconcept.

Edubooks (digitale boekvervangers, totaalplatform
(ook in het Engels)):

Businessgames:

Marketing, nieuw Edubook op NIMA-A niveau. Mail ons voor meer informatie over de nieuwe opzet.

Sneaker start-up game

Branding & positionering, met o.a. de onderwerpen Merkimago en Merkgedrag

Internationale Businessgame PhoneVentures.

Online Marketing, met o.a. de onderwerpen Social Media Marketing en Mobile Marketing.

Sales- en accountmanagement, met o.a. de onderwerpen Salesplan en CRM.

 

Studie en loopbaan, met o.a. onderwerpen motivatie en reflecteren.

 

Daarnaast zijn we recentelijk gestart met het ontwikkelen van het Edubook Marketingcommunicatie.

 

 

HET NIEUWE OPLEIDINGSPROFIEL

Voor de starter in het commerciële speelveld worden de soft skills (71% ten opzichte van hard skills 29%) steeds belangrijker. Dit is, zoals u weet, ook opgenomen in het Landelijk Opleidingsprofiel Bachelor Commerciële Economie 2018-2022. Uiteraard blijven de hard skills essentieel in de CE-opleiding. Maar ook daar gaan de ontwikkelingen snel. Via social media is het eenvoudiger te zoeken naar tweets, blogs en reviews over een organisatie, product of dienst, dan om een online vragenlijst onder de juiste doelgroep uit te zetten. Bovendien is de kans groot dat dezelfde doelgroep al ergens op het internet druk aan het discussiëren is over het onderwerp waar u onderzoek naar moet doen. Een marketeer moet zowel langs traditionele als moderne wegen aan informatie komen. Bron: (allesovermarktonderzoek.nl, 2018)

In het Edubook Marktonderzoek vinden studenten de essenties die zij moeten weten voor het uitvoeren van een marktonderzoek. Zowel de theorie als de praktijk komen aan bod. Daarbij is er aandacht voor zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek met nieuwe onderzoekstechnieken en aandacht voor nieuwe ontwikkelingen binnen marktonderzoek. De auteur van het Edubook Marktonderzoek is Twan Arts, docent marktonderzoek bij Fontys Hogescholen.


Wilt u meedenken over het Edubook Marktonderzoek?
Laat het ons weten en de uitgever neemt contact met u op. Wij waarderen uw input zeer!